Tanda Tanda Influenza A Yang Perlu Diketahui

Korang pernah tak, rasa tak sedap badan? Misalnya, demam, sakit kepala, batuk sakit tekak, hidung berair dan sakit badan? Ini merupakan simptom biasa yang korang akan lalui apabila demam. Namun, kes kita pada kali ini simptom seperti Atok telah sebutkan ini juga merupakan simptom yang sama dengan influenza tapi berkemungkinan juga tidak. Oleh itu, kali

Ucapan Selamat Pengantin Baru (Ringkas & Islamik)

Baru-baru ni ramai pula melaksanakan majlis khawin eh. Bermacam-macam fesyen tau. Perkahwinan merupakan perkara yang dinanti-nantikan oleh pengantin baru, begitu juga keluarga dan sahabat handai. Jadi, bila pula turn korang nak kawin? Jangan marah guys, Atok gurau je. Apa-apapun, kali ini Atok akan sediakan ucapan selamat pengantin baru (ringkas & islamik) kepada korang. Untuk diujarkan

Kelebihan Selawat Jibril (Rumi Dan Maksudnya)

Rezeki itu muncul dalam pelbagai bentuk, tidak kisahlah sama ada berbentuk kesihatan, ketenangan, keluarga, sahabat dan pelbagai bentuk lagi. Kita sebagai umat manusia sangat mendambakan rezeki, tapi ramai yang tidak perasan dengan apa yang kita dapat itu merupakan rezeki. Kali ini Atok akan kongsikan kelebihan selawat jibril yang antaranya membuka pintu rahmat dan menyingkap pintu

Kesultanan Melayu Melaka (Pengasasan & Sistem Pentadbiran)

Mempelajari sejarah bukan sesuatu yang mudah, lagi-lagi aspek menghafal segala fakta. Pelajar perlu menghafal dan mengingati maklumat dan fakta yang telah diajarkan oleh guru. Kalau korang hafal fakta sejarah ini korang bukan sahaja dapat mengingati fakta sejarah namun secara tidak langsung mendapat ilmu pengetahuan mengenai sejarah-sejarah yang terdahulu. Oleh itu, topik Atok pada kali ini,

Apa Itu i-Saraan KWSP?

Pernah dengar tak apa itu i-saraan KWSP? Kalau korang nak tahu i-saraan merupakan caruman sukarela bagi membolehkan ahli yang bekerja sendiri untuk membuat caruman bagi tujuan persaraan. Bestnya i-saraan ni ialah ahli yang mencarum sendiri ini akan menerima caruman tambahan daripada pihak kerajaan. Walau bagimanapun, bagi yang masih belum memahami apa itu i-saraan KWSP dengan

Tanda Tanda Kencing Manis, Ni Korang Kena Selalu Alert..

Kencing manis atau diabetes adalah satu penyakit mempengaruhi metabolism gula dalam darah kita. Penghasilan insulin tidak mencukupi dari organ pankreas atau sel yang kurang responsif terhadap insulin, menyebabkan fungsi insulin terjejas. Jadi, kalau korang tiada sejarah mempunyai kencing manis tapi risau. Korang boleh buat checkup sebagai langkah berjaga-jaga untuk mengetahui tanda tanda kencing manis pada

Senarai Yang DiPertuan Agong Malaysia

Korang tahu tak, siapa orang dalam gambar duit kertas yang korang pegang hari-hari tu? Itulah Agong yang pertama. Ok.. Pada kali ini jom kita tengok senarai yang DiPertuan Agong Malaysia. Malaysia merupakan sebuah persekutuan yang mengamalkan sistem demokrasi, di mana Malaysia mempunyai raja-raja yang berperlembagaan. Raja-raja secara bergilir akan memerintah persekutuan Malaysia dan berperanan memastikan

8 Khasiat Minyak Zaitun (Untuk Wanita & Lelaki)

Korang mesti pernah dengar kan minyak zaitun tapi mesti tak tahu kelebihan dan khasiat minyak zaitun. Minyak zaitun ini banyak diletakkan menjadi bahan asas dalam masakan dan produk kecantikan. Jadi, korang kena baca artikel ini dulu untuk mengetahui lebih mengenai 8 khasiat minyak zaitun dan boleh dijadikan amalan kepada diri dan keluarga. Atok nak cerita

Barang Hantaran Lelaki Bajet (Checklist)

Dengar-dengar, ramai yang nak kawen lepas raya ni? Betul ker? Atok ucapkan tahniah kalau begitu. So, korang tengah cari barang hantaran untuk kawin la ni kan? Mesti korang tengah pening nak fikir barang hantaran untuk lelaki macam mana. Jangan risau, Atok yang dah berpengalaman ni (ehem..) akan sediakan senarai untuk barang hantaran lelaki bajet (checklist)

Petua Hilangkan Sakit Gusi Berdenyut. Lagi Sakit Dari Putus Cinta..

Korang pernah tak rasa sakit gusi berdenyut-denyut? Betapa perit rasanya, semua kerja memang tak jalan. Tidur pun tak lena. Lagi sakit dari putus cinta. Tapi korang jangan risau, Atok akan kongsikan kepada korang petua hilangkan sakit gusi berdenyut membantu korang kurangkan rasa sakit di bahagian gusi tu sementara menunggu doktor. Atok akan kongsikan beberapa petua

error: Content is protected !!